O nas

Z siedzącym trybem życia walczymy od 2009 roku, współpracując ze szkołami, przedszkolami, sektorem publicznym, partnerami biznesowymi i największymi organizacjami międzynarodowymi działającymi na rzecz aktywności fizycznej na świecie. Pandemiczna rzeczywistość sprawiła, że zaczęliśmy szukać sposobu, żeby dalej móc robić to, co potrafimy najlepiej – dostarczać dzieciom i ich opiekunom inspiracji do bycia w ruchu. To właśnie dlatego powstała Akademia Krokieta i Lamy.

NASZA MISJA

Misją Akademii Krokieta i Lamy jest tworzenie dzieciom wielu okazji do ruchu w ciągu dnia. Wierzymy, że ruch może być sposobem nauki, a aktywność fizyczna naturalnym elementem zajęć innych niż WF, gimnastyka czy zorganizowane zajęcia sportowe.

 

NASZ ZESPÓŁ

Wszystkie materiały Akademii od A do Z tworzą członkowie naszego zespołu. My naprawdę wierzymy w to co robimy. 

Jakub Kalinowski

Współtwórca Akademii Krokieta i Lamy oraz Prezes Fundacji V4SPORT. Członek zarządu dwóch światowych organizacji: International Sport and Culture Association z siedzibą w Kopenhadze oraz Active Healthy Kids Global Alliance z siedzibą w Ottawie, w ramach których współtworzy strategie działania. Członek Komisji Sportu Wiejskiego przy Polskim Komitecie Olimpijskim, gdzie chętnie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Od ponad 12 lat zaangażowany w rozwijanie i prowadzenie projektów promujących aktywność fizyczną i zdrowy styl życia. Prelegent licznych konferencji międzynarodowych, m.in.: „Globalny Kongres Movement To Move” w Adelajdzie, „Smart Cities and Sport” w Tokio, czy „Move Congress”, organizowany m.in. w Paryżu, Kopenhadze czy Budapeszcie.

Jest absolwentem kierunku Stosunki Międzynarodowe na Uniwersytecie Wrocławskim. Uczył się także i studiował w USA, Wielkiej Brytanii i we Francji.  Ukończył studia podyplomowe z zakresu zarządzania projektami w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada certyfikaty z zakresu zarządzania projektami w metodologii PRINCE2 oraz Global Reporting Initiative – Sustainbility Reporting Process.

Prywatnie, jego największą pasją są podróże i sprawy międzynarodowe. Zawodowo lub prywatnie odwiedził do tej pory ponad 60 krajów na 6 różnych kontynentach, ale najchętniej wraca do Polski, czując misję tworzenia innowacji w obszarze zdrowia i aktywności fizycznej.

Piotr Sitkowski

Współtwórca Akademii Krokieta i Lamy. Od ponad 7 lat razem z Fundacją V4Sport czynnie walczy z siedzącym stylem życia, łącząc w tym perspektywę rodzica, pasjonata aktywności fizycznej i menadżera.

Z wykształcenia finansista, z konieczności poliglota na co dzień prywatnie posługujący się językiem japońskim i angielskim, z zamiłowania artysta, który w wolnym czasie spełnia się muzycznie jako konsument i kompozytor w jednym, a z podejścia do życia – rebeliant.

Wierzy w wyjątkową moc wyjątkowych zespołów i w to, że tylko takie tworzą wyjątkowe produkty. W Akademii Krokieta i Lamy jest odpowiedzialny właśnie za produkt – dokładając wszelkich starań, aby był on wyjątkowy zarówno dla dziecka, jak i nauczyciela.

Marlena Niedźwiecka 

Nauczycielka nauczania zintegrowanego z ponad dwudziestopięcioletnim stażem.

Swoją fascynację nauczaniem rozpoczęła w harcerstwie, oddając się prowadzeniu drużyny zuchowej. Od razu po studiach pedagogicznych, rozpoczęła pracę w szkole Społecznego Towarzystwa Oświatowego, mając już za sobą doświadczenie prowadzenia klasy w szkole publicznej. Ukończyła kurs metody pedagogicznej Marii Montessori oraz uczestniczyła w wizytowaniu niemieckich i holenderskich szkół, pracujących według wskazań tej metody. W swojej pracy nadal nie zapomina wykorzystywać elementów metodyki zuchowej a inspiracje czerpie ze sposobów pracy Celestyna Freineta. Współpracowała z Gdańskim Wydawnictwem Oświatowym w roli konsultantki edukacji zintegrowanej, gdzie przez cztery lata prowadziła warsztaty dla nauczycieli.

 

Mając za sobą naprawdę imponujący staż zawodowy, nadal z ciekawością przygląda się innowacyjnym kierunkom edukacyjnym, aby pomagać dzieciom rozwijać ich pasje i ciekawość poznawczą.

Dr hab. Tomasz Frołowicz

Wieloletni nauczyciel akademicki oraz nauczyciel wychowania fizycznego w szkołach podstawowych. Autor i współautor programów studiów, programów nauczania i podręczników szkolnych oraz autor i współautor ponad stu publikacji naukowych i metodycznych.

W 1992 roku uzyskał stopień doktora nauk o kulturze fizycznej w Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie, a dziesięć lat później stopień doktora habilitowanego w Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku. Pełnił między innymi funkcje: eksperta MNiSW ds. standardów kształcenia, eksperta MEN ds. podstawy programowej kształcenia ogólnego oraz eksperta MSiT ds. sportu dzieci i młodzieży.

Autor i współautor projektów edukacyjnych: „Sportowe zoo”, „Życie zdrowe i sportowe”, „FitKlasa”, „GratoSfera”.

Najważniejsze programy nauczania i podręczniki szkolne:

·       Frołowicz T., 2000, Sportowe zoo. Wychowanie fizyczne z elementami edukacji prozdrowotnej dla klasy 1-3. Wyd. Fokus, Gdańsk.

·       Frołowicz T., 2000, Życie zdrowe i sportowe. Wychowanie fizyczne z elementami edukacji prozdrowotnej dla klasy 4. Wyd. Fokus, Gdańsk.

·       Frołowicz T., Klonowska J., 2018, Medal dla KAŻDEGO (MdK). Program nauczania wychowania fizycznego dla szkoły podstawowej. Wyd. Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa.

Barbara Solecka

Po pierwsze nauczyciel wychowania przedszkolnego, po drugie oligofrenopedagog, czyli specjalistka od pracy z dziećmi w różnym stopniu niepełnosprawności intelektualnej i sprzężonej, po trzecie terapeuta ręki oraz po czwarty terapeuta zajęciowy.

Pani Barbara to pedagog, któremu naprawdę zależy na zrównoważonym rozwoju dzieci, dlatego ukończyła także pedagogikę opiekuńczo-wychowawczą na Uniwersytecie Rzeszowskim, na wydziale Pedagogiczno – Artystycznym.

Wiedząc, jak ważną rolę w rozwoju dzieci stanowi ruch, wzięła udział w kursach:

  • „Psychomotoryczne wspieranie rozwoju dziecka” I i II stopnia;

  • „Teatr, taniec i ruch w terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną”.

Posiada certyfikat ukończenia kursu języka migowego III stopnia, a nawet opracowała autorski program dotyczący nauki języka migowego dzieci w wieku przedszkolnym.

Obecnie pracuje w Miejskim Przedszkolu Nr 11 w Jarosławiu. 

Wioletta Bućko

Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej z prawie czterdziestoletnim stażem. Od początku swojej pracy związana ze Szkołą Podstawową nr 4 im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Lubaniu.

Aktywnie i z sukcesami uczestniczyła w licznych projektach i programach ogólnopolskich, m.in.: „Szkoła 2.0” „Projektanci Edukacji”, „Ambasador Uniwersytetu Dzieci”, czy” Inspiruję do nauki”. Od wielu lat wspiera działania Fundacji Uniwersytetu Dzieci.

Bardzo dobrze zna realia szkolne i stara się być częścią zmieniającej się edukacji. Jest pewna, że dzieci mogą się fascynować nauką i sportem, gdy tylko rozbudzi się w nich ciekawość. Z nauczania czerpie ogromną radość i satysfakcję. Jest miłośniczką podróży i aktywnego, zdrowego trybu życia. Zaraża dzieci pasją do przyrody i muzyki.